linia

Shrove Tuesday/Pancake Day

W Polsce, kilka dni temu objadaliśmy się na TŁUSTY CZWARTEK,
 a dziś w UK, Australii i kilku innnych angielskojęzyczych krajach świętujemy 
DZIEŃ NALEŚNIKA
Zapusty, znane również jako Pancake Day w Wielkiej Brytanii, obchodzi się dzień przed Środą Popielcową i początkiem Wielkiego Postu - "Środa Popielcowa/'Shrove'" wywodzi się od starego angielskiego słowa "shrive", co oznacza "wyznawać wszystkie grzechy". Nazwa Pancake Day pochodzi od jedzenia naleśników jako, że to wlaśnie one  były sposobem na wykorzystanie wszelkich zapasów mleka, masła i jaj, które zostały zakazane w czasie abstynencji Wielkiego Postu. I co się robi? Je!
Zdjęcie ze strony M&S
Przepis na klasyczne naleśniki:
100 g mąki
2 jajka
300 ml mleka
masło lub olej roślinny do smażenia

Brytyjczycy serwują je w trochę inny sposób:
ze świeżo wycieśniętym sokiem z cytryny i odrobiną cukru
Źrodło zdjęcia
 Gav uwielbia wersję z nutellą, ja lubię klasyczną z dżemem i bitą śmietaną:)
źródło zdjęcia
Po raz pierwszy nie zrobiłam Wam swoich zdjęć i bardzo mi źle z tym. 
Mam nadzieję, że nie posadzą mnie za to do więzienia i że wy wybaczycie mi te niedopatrzenie:) Zjadłam wszystko, zanim zdążyłam zrobić zdjęcia...na dowód pusty talerz:)
Jakie naleśniki lubicie najbardziej?
Całusy x

73 komentarze:

  1. Ja lubię wszystkie naleśniki! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z twarożkiem waniliowym albo z czekoladowym serkiem homogenizowanym! Mniam. Ale narobiłaś mi smaka... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. z owocami :P świeżymi oczywiście

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie lubie nalesnikow :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie lubie nalesnikow :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Moim najlepszym duetem do naleśników jest serek waniliowy z powidłem śliwkowym:)Polecam spróbować
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. @Donut tak właśnie dziś je jadłam:)) Niespodzianka od Gavstera

    OdpowiedzUsuń
  8. już wiem co robię jutro na drugie śniadanie ! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Agaaaa no co Ty-nie o tej porze:D

    OdpowiedzUsuń
  10. Każdy naleśnik na słodko jest super, ja preferuję wersję z nutellą albo serkiem waniliowym, mniam! chociaż naleśnik sam w sobie jest smaczny, nawet taki bez dodatków, także ... nic tylko smażyć:)) pozdrawiam Cię Aguś cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  11. kurcze jest tak późno a Ty mi takiego smaka narobiłaś...mmmmmmmm

    uwielbiam wszystkie naleśniki <3 muszę jutro zrobić ;D

    OdpowiedzUsuń
  12. Mniam mniam:) Ja lubię wszystkie naleśniki :DD

    OdpowiedzUsuń
  13. Lubię z jabłkami prażonymi i z serem biały, śmietaną i cukrem. Mniam...

    OdpowiedzUsuń
  14. aleeeeee mam ochotę na naleśnika :D

    OdpowiedzUsuń
  15. JA kocham naleśniki mogła bym 3 razy dzinnie jesc ale taki emale amerykańskie są najlepsze :P)

    OdpowiedzUsuń
  16. Z nutellą - jestem na tak :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Z dżemem, polane sosem czekoladowym, pychota:):):):)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja uwielbiam z takim gęstym sokiem cynamonowo-jabłkowym ;D no i oczywiście z konfiturami, twarogiem ;D mniam ;D

    OdpowiedzUsuń
  19. O:)
    Naleśniki dobra sprawa:) ale faworki mniam

    OdpowiedzUsuń
  20. Naleśniki to super sprawa, bo można zjeść i na słodko i na słono.
    Ja najbardziej lubię klasyczne - z dżemem z owocami :)) Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  21. Najlepsze naleśniki jak dla mnie to z powidłem śliwkowym (własnej roboty) albo te z nutellą.
    Musze sie przyznać że już długo obserwuję twój kanał na YT i bloga. W ostatnich filmikach mówiłaś o tych wszystkich ludziach którzy nie wiadomo z jakiego powodu wypisują różne głupoty pod filmikami.Na ich temat powiem tylko tyle że mają chyba obkurczone mózgi i nie powinnaś się nimi w ogóle przejmować bo Twoje filmiki dają innym (mi też) tyle radości i tyle pozytywnej energii że można by było odlecieć w kosmos. Bardzo ciepło pozdrawiam, Ważka.

    OdpowiedzUsuń
  22. Również uwielbiam naleśniki :) Stawiam na połączenie z Nutellą pyyycha :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Na słono ze szpinakiem i serem feta.
    Na słodko z prażonymi jabłkami, cynamonem i bitą śmietaną ;)

    Miłego Dnia!

    OdpowiedzUsuń
  24. ja najbardziej lubię z czekoladą (najlepiej nutella),wiórkami kokosowymi, bananami i bitą śmietaną :D

    OdpowiedzUsuń
  25. Pycha! Najlepsze są naleśniki z pieczonymi bananami i miodem. :) Kocham je miłością czystą i wieczną. :D

    OdpowiedzUsuń
  26. ja lubie z twarożkiem i dzemikiem ;)Pyyyyyyyyyycha;)
    Miłego Dnia;)
    ~~Ola

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja też lubię najbardziej takie jak Gav:)

    OdpowiedzUsuń
  28. No nareszcie się dowiedziałam o co kaman z tym Dniem Naleśnika! ;D
    A jakie lubię? Przede wszystkim na słodko: cukrem, nutellą, dżemem i bitą śmietaną, serkiem waniliowym i dżemem.. ;D

    OdpowiedzUsuń
  29. ja bardzo lubię naleśniki z serem (smak dzieciństwa), za nutellą nie przepadam ;) uwielbiam także wersję z pieczarkami, czy szpinakiem ;) mniam ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. mniammmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm narobilas mi ochoty !

    OdpowiedzUsuń
  31. Naleśniki najlepsze są serem bądź z dżemem malinowym lub wiśniowym lub truskawkowym lub brzoskwiniowym:)

    OdpowiedzUsuń
  32. z dżemem i bitą śmietaną.. mniam ;P

    OdpowiedzUsuń
  33. No to biegne smazyc nalesniki, bo czuje sie zainspirowana...

    OdpowiedzUsuń
  34. Dobrze, że nie ogląda tego mój Luby, bo by zaraz marudził, że chce nalesniczka ;p

    Pozdrawiam,
    A.
    2bigcitylifes.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Cienkie naleśniki z dżemem! <3

    OdpowiedzUsuń
  36. Uwielbiam naleśniki mojego taty ze szpinakiem i sosem czosnkowym mniam! Sama robię zawsze klasyczne z serem ewentualnie z dżemem.

    OdpowiedzUsuń
  37. Ja ostatnio wolę naleśniki na słono. Z roztopionym serem Camebert albo zwykłym zółtym, mniam <3

    OdpowiedzUsuń
  38. ja chyba najbardziej lubię naleśniki z czekoladą lub świeżymi owocami:)

    OdpowiedzUsuń
  39. No to jutro zaserwuję Marcinowi naleśniki jak wróci z pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Dzień naleśnikowy brzmi przyjemniej, niż pączkowy :) chyba się na chwilę przeniosę do UK:P

    OdpowiedzUsuń
  41. ja też dziś zabiorę się za robienie naleśników! będą tak jak u Ciebie, z nutellą, dżemem i bitą śmietaną! :D

    OdpowiedzUsuń
  42. moj maz ostatnio tak czesto je robil, ze teraz niestety ale za bardzo patrzec na nie nie moge ;) jednak zapewne za jakis czas do nich wroce :D lubie na slodko z owocami i bita smietana :)

    OdpowiedzUsuń
  43. A ja uwielbiam naleśniki na słodko, słono, cokolwiek zapiekanego w cieście naleśnikowym - mniam ;)

    OdpowiedzUsuń
  44. Dziś na stoku w takiej góralskiej chacie jedliśmy naleśniki! Pychota! Ogromne z borówkami! Nie mogłam zjeść całego ale był przepyszny. Nawet nie wiedziałam, że jest coś takiego jak dzień naleśnika:)

    OdpowiedzUsuń
  45. Haha akurat dzisiaj nieświadomie na obiad zjadłam naleśniki ;)

    OdpowiedzUsuń
  46. A czy robiłaś je z mlekiem kokosowym? Kiedyś wspominałaś, że Gav tylko takie może, ja również mam podobną sytuację, a bardzo chciałabym zjeść naleśniki... :)

    OdpowiedzUsuń
  47. z nutellą i bananami :D a na to tak troche sosu toffi :D kurde aż głodna się znowu zrobiłam :D

    OdpowiedzUsuń
  48. Uwielbiam naleśniki z nutellą i bananami. Strasznie syte, ale tak smaczne, że nie można się oprzeć!:)

    OdpowiedzUsuń
  49. hahaha z sokiem z cytryny i cukrem, skad ja to znam.. na poczatku sie dziwilam mojemu chlopakowi co za wynalazki naklada na nalesniki, ale z czasem sie przyzwyczailam (do tych kanapek z bananem i chipsami takze ;-) do tego on lubi takze z maple syrup, ja natomiast tradycyjnie z serem ale tez z dzemem truskawkowym :-).
    Pozdrowionka z Crawley.

    OdpowiedzUsuń
  50. Ja bym mogła jeść naleśniki w kółko. bardzo często je jem na śniadanie, najczęściej z dżemem, ale lubie chyba ze wszystkim xD

    OdpowiedzUsuń
  51. Na słodko lubię z powidłem śliwkowym lub z prażonymi jabłkami :-)
    Na ostro - ze szpinakiem i kurczakiem, pieczarkami i boczkiem wędzonym (tłuste, ale pyszne zimową porą ;) )

    OdpowiedzUsuń
  52. Aga, ty wiesz, że masz wszystko wybaczone :) rozmawiałam dziś z bratem, który mieszka w irlandii, przypomniał mi własnie, że dziś jest dzień naleśnika! :) szkoda, że nie wiedziałam wcześniej, przygotowałabym sobie jakąś lekką wersję. :)

    OdpowiedzUsuń
  53. Om nom nom, uwielbiam naleśniki, zwłaszcza z syropem klonowym :))

    OdpowiedzUsuń
  54. Calkowicie o tym swiecie zapomnialam. Koniecznie musze zjesc pare dzisiaj...a najbardziej lubie z dzemem truskawkowym. Jem je takze z miesnym farszem na ostro. Mniam mniam :-) Buziaki xoxo

    www.followupmyvogue.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  55. Agi jesteś przesympatyczna i bardzo ciepła. Naprawdę widać to u Ciebie w filmikach.
    p.s. ale mi narobiłaś ochoty tymi naleśnikami :D

    Zajrzyj kiedyś: http://purrrfect-world.blogspot.com/ (;

    OdpowiedzUsuń
  56. Ale kusisz Aga- a ja na diecie :( Naleśniki uwielbiam z nutellą i twarożkiem, mniam. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  57. Ja chyba estem wyjatkiem, bo nie trawie nalesnikow na slodko:) jem je tylko na tzw 'ostro' ze szinakiem, biaym serem typu feta albo z kasza gryczana i feta . Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  58. Aha i zapomnialm napisac, zakupilam ta szminke YSL o ktorej pisalas chyba wczoraj - fantastyczna! A jej zapach jest to die for:)

    OdpowiedzUsuń
  59. Cholerka, kolejna osoba pisze o dniu naleśnika, a ja tu ledwo się po tłustym czwartku pozbierałam :D

    OdpowiedzUsuń
  60. kocham nalesniki :) !!!

    bardzo lubie takie klasyczne do ktorych dodaje 2 lyzki stopionego masla zeby mialy cudowny zapach i lekko chrupiace brzegi po upieczeniu :) wazne jest zeby dac ciastu odpoczac pol godziny w lodowce po namieszaniu.


    jak mam wiecej czasu i wiecej glodnych brzuchow do wykarmienia to robie american pancakes ( mieszam nieco gestsza mase nalesnikowa, osobno ubijam bialka i delikatnie lacze te dwie czesci. takie nalesniki sa fenomenalne jak doda sie do ciasta odrobine cynamonu i imbiru :) albo jagod czy borowek.... mniam... polecam Ci takie nalesnik robic na malutkim ogniu i przykrywac przykrywka zeby mogly wysoko urasnac i upiec sie w srodku przed przerzuceniem na druga strone. s astrasznie sycace)


    jej ale sie rozpisalam ;-) chyba zrobie jutro nalesniki przez Ciebie :D

    buziaki!! :*

    OdpowiedzUsuń
  61. Przykro mi bardzo, zostalas otagowana:)
    http://londonblondee.blogspot.com/2012/02/tak-5-kosmetycznych-rzeczy-ktorych.html

    OdpowiedzUsuń
  62. Aga, nie komentowałam chyba jeszcze na blogu (bo na kanale mi się zdarza;) ), ale dzisiaj muszę! Od dziecka jem naleśniki z sokiem z cytryny i z cukrem. Nigdy nie było to dla mnie nic dziwnego, bo to pyszne, jednak znajomi, z którymi jadłam naleśniki patrzyli na mnie, jakbym spadła z kosmosu! Dopiero, kiedy ich przekonałam, że powinni spróbować, zmieniali miny, bo okazywało się, że to naprawdę dobre... Nie miałam jednak pojęcia, że to angielski pomysł. Dzięki za tę notkę!!!;)

    OdpowiedzUsuń
  63. najlepsze nalesniki robia w Resteuracji Astoria w Bialymstoku (polecam te z brzoskwiniami)-daawno nie bylam ale do dzisiaj mi sie snia po nocach :P

    OdpowiedzUsuń
  64. Witam, bardzo lubię Cię oglądać i często czytam Twojego bloga i czuję się w obowiązku do poinformowania Cię, że masz... byka-naleśnika;) zdążyłam pisze się przez ż :D

    OdpowiedzUsuń
  65. A ja się przyznam do tego , że nie przepadam za naleśnikami :)
    Ale te twoje na zdjęciach wyglądają apetycznie !

    OdpowiedzUsuń
  66. Ajjjj jaka pychota :) Ja lubię najbardziej ze szpinakiem i serem feta mniam :) a na słodko klasyczne z twarogiem z rodzynkami, brzoskwinką z puszki i bita śmietaną :)

    OdpowiedzUsuń
  67. i to jest właśnie fajne w mieszanych małżeństwach: można obchodzić Pancake Day i Tłusty Czwartek - same plusy :D

    OdpowiedzUsuń